Oh, kom er eens kijken..

IMG_5402

.. Wat er bij mijn ouders lag. Stomverbaasd was ik toen er ineens twee grote zakken vol met cadeautjes stonden bij mijn ouders. Niemand wist hier iets van. Mijn moeder is dit jaar cum laude geslaagd als secret Sinterklaas. De schat. :-)

De traditie is bij ons altijd al gebleven: 5 december wordt er sinterklaas gevierd. Ondanks dat de drie dochters al 19, 23 en 25 zijn. We don’t care. Enkel liep het dit jaar anders, ik had een late dienst  op 5 december en de rest van de familie had ook vanalles te doen. Het stond vast: dit jaar géén sinterklaas. ‘We doen wel wat voor kerst’.

Ik móest en zou komen eten bij mijn ouders op dinsdag 4 december. Toen ik na mijn vroege dienst nog niet op kwam dagen in het ouderlijk huis kreeg mijn moeder het al spaans benauwd en whatsapp’te er op los: ‘waar blijf je nou’ en ‘ben je al onderweg?’ Nee, ik heb cursus voor het EPD, mam. ‘ Ohja, vergeten! Tot zo.’ Nou, daar was ik dan om 6 uur. Met een smoesje stuurde ze mij naar boven om even te kijken wat er lag en jaaaaahoor, twee zakken vol! Knettergek.

Goed, jullie zijn vast nieuwsgieriger naar wat ik heb gekregen dan het verhaal wat vooraf gaat, dus bij deze: mijn cadeaus!IMG_5400IMG_5401IMG_5403Ik ben met alles heel erg blij. Het zijn allemaal erg nuttige dingen waar ik veel aan heb. Dat hartjes ding is een zak met tarwe die je op kunt warmen en bijvoorbeeld in je nek kunt leggen of als kruik kunt gebruiken. Sinds ik ‘m heb ben ik er verslingerd aan. Ik loop dagenlang met dat ding rond mijn nek in huis, lekker warm! Het nagelsetje van Herome heb ik van mijn zus gehad, die toch ook stiekem een cadeautje had gekocht.

Waxinelichtjes en kerstspullen, zoals jullie weten zeg ik daar geen nee tegen. Like! Kerstpostzegels had ik natuurlijk nog niet, daar denk ik dan weer niet aan maar mijn moeder wel. :-) Sintermam, heel erg bedankt voor de cadeaus! <3

Hebben jullie ook sinterklaas gevierd?

  1. tineke

    Op die manier is de magie van sinterklaas weer een beetje terug, hihi! :D Leuk zeg! Geniet maar van je cadeautjes, dat hartjes ding lijkt mij i-de-aal!

  2. Anne

    wat schattig!! En leuke cadeaus zeg. Ik heb dit jaar geen Sinterklaas gevierd. Waarschijnlijk ga ik wel een beetje kerst vieren, maar sinds ik uit huis ben is eigenlijk de cadeautjes-geef traditie elk jaar minder geworden. Vind ik niet erg :)

  3. Linda

    Wat lief!!! Wij zeggen ieder jaar we doen niks aan Sinterklaas, vervolgens komen me zus en ik met iets te proppen :) Dit jaar hadden we stiekem schoenen gevuld :)

  4. Naomi

    Aw wat lief van je moeder!! Wij vieren het niet meer, maar mijn ma brengt regelmatig lekkere typisch Sinterklaas snoepjes mee. ;-) Leuke dingetjes heb je trouwens gehad.

  5. Laura

    Hahaha wat leuk dat je moeder stiekem cadeaus had gekocht! Wij doe al jaren niks meer aan sinterklaas, vroeger kreeg ik nog wel eens een klein cadeau van mijn vader maar nu ook niet meer. We doen nu aan kerst xD

Geef een reactie

