Antwerpen by night

IMG_5376
Eén foto. Eén zielige foto van het prachtige verlichte stadhuis van Antwerpen, dat is wat ik jullie te bieden heb. Mijn ‘weekend’ Antwerpen zit er weer op. We hebben genoten maar ik ben ook weer blij dat ik thuis ben. (Lees: ik heb Lush zo gemist!)

Ten eerste zijn wij niet vrijdag maar zaterdag vertrokken naar onze zuiderburen. No worries, dit stond al in de planning aangezien ik vrijdagavond een supriseparty had voor mijn vriendinnetje wat net uit India terug is. Omdat zij niet mocht weten dat ik zou komen had ik als ‘smoes’ bedacht dat ik vrijdag al naar Antwerpen ging. En aangezien zij mijn blog ook leest, moest ik hier natuurlijk een beetje meespelen. Sorry bezoekers, ik heb tegen jullie allemaal gelogen! ;-) Maar met een goed doel: het was een zéér geslaagd feestje!

Zaterdag vertrokken we dan echt, en door omstandigheden kwamen we om half 4 pas aan in ons hotel, waardoor we pas om half 5 in d’Anvers zelf stonden. Wanneer ik de Keyserlei betrad wist ik gelijk wat ik moest doen: speedshoppen! Gretig ging ik op mijn doelen af, benieuwd of ik ze heb kunnen bemachtigen? :-)

Vervolgens gingen we naar een aantal kroegjes om ons warm te houden en wat lekkers te drinken. Gelukkig zijn er niet zoveel kroegen in Antwerpen, dus dit kwam wel goed. Helaas gooide de regen roet in onze planning, wanneer we de eerste stap in België zette was het raak: de eerste regendruppels vielen en helaas is dit ook niet meer gestopt. Opwarmen was dus echt wél nodig!

Lekker gegeten bij een Italiaan om vervolgens een wandeling te maken door deze mooie stad om het eten te laten zakken. Ineens herinnerde ik mij dat ik mijn camera ook nog bij me had, en heb tussen de regendruppels door dit plaatje van het gemeentehuis kunnen schieten. Hierna begon het toch wel zó hard te regenen dat ik jullie de rest van de verlichte stad helaas moet ontnemen.

Als afsluiter nuttigde wij nog wat Belgische biertjes in een ander kroegje (kriek is lekker zeg!) en om 1.00 uur hadden wij de één na laatste bus terug naar het hotel. Om 2.00 uur plofte ik gebroken mijn bedje in, wat is zo’n hotel bed toch lekker hé!

Hoe was jullie weekend? En hebben jullie de lampjes in Antwerpen ook al kunnen spotten?

  1. Laura

    Ik vergeef het je dat je tegen ons gelogen hebt haha!
    Maar het klinkt idegeval als een fijn weekend! Ik had van het weekend de verjaardag van mijn mams en zondag lekker niks gedaan :)

  2. surionn

    Kriek is idd heel lekker, in de zomer moet je zeker eens Liefmans on the rocks proberen!
    En voor de rest kom ik praktisch wekelijks, al dan niet dagelijks in Antwerpen dus ik ken de stad wel haha!
    Maar fijn dat je weekend zo goed geslaagd was :)

Geef een reactie

