London here I come #2

Ik weet niet wat het is, maar sinds ik het plan ‘London’ in mijn hoofd heb zie ik ineens overal blogposts over London, of spreek ik mensen die ook heel erg graag naar London willen. Eén ding is dus zeker: meerdere mensen delen mijn liefde voor London! Dit keer part two voor jullie, de bezienswaardigheden die ik volgende keer zeker (weer) ga bezoeken!

Ondertussen ben ik al twee keer naar deze geweldige stad geweest, en bovenstaande kiekjes zijn van vorig jaar. Ik ga altijd met dezelfde vriendin, zo net in het voorjaar wanneer de Sales weer zijn begonnen! Dit jaar wil mijn vriend ook graag naar London toe. Er zijn dus verschillende mogelijkheden, maar ik denk zomaar dat ik dan twee keer naar London toe moet. Helaas, dat vind ik toch wel héel erg vervelend zeg.. ;-)

Vorige keer waren we bewapend met het 100% London reisgidsje waar de leukste (wandel)routes instaan zodat je op toffe plekjes van London komt, maar ook de bekende hotspots. Zo hebben wij tijdens een route de lekkerste brasserie om te ‘afternoon tea’en‘ ontdekt (en tegelijkertijd ook de duurste denk ik, haha.) inclusief champagne.

Ook hebben we natuurlijk genoten van de Big Ben, London Eye, Trafalgar Square (toen nog met aftelbord voor de Olympische Spelen) en noem maar op. We zijn in verschillende parken geweest en we hebben ons kostelijk vermaakt in Hydepark inclusief een fles rose. Niet te vergeten de beroemde telefooncellen, dubbeldekkers en taxi’s.. ook die hebben we natuurlijk meedere malen gespot.

Qua winkelen weten we ook precies waar we ons moeten bevinden. In Harrods hebben we een avond lang lekker rond gedwaald en spulletjes voor onze uitzet gekocht (stonden toen allebei op punt om uit huis te gaan). Covent Garden is toch wel één van onze favoriete winkel ‘plekjes’, lekker rustig en toch hebben ze er alles. Zo zijn we weg van de Lush winkel daar en spotte ik Ladurée, waar ik volgende keer toch écht hun macarons moet proeven. Oxford Street hoef ik niet meer uit te leggen, dé winkelstraat van London waar je gerust een dag voor kunt uittrekken. En dan hebben we Liberty. Veel goeds over gelezen, maar nog nooit geweest: dit sla ik zeker niet over de volgende keer!

Eigenlijk ben ik van plan om mijn volgende tripje naar London veel van dezelfde bezienswaardigheden te gaan bekijken. Wel wil ik andere routes gaan volgen zodat ik nóg meer leuke hotspots tegen kan komen. En ik weet dat ik dat ik ontbijtjes bij Muriel’s Kitchen niet meer oversla, wat zijn die goddelijk zeg!

Hebben jullie nog tips voor bezienswaardigheden die ik moét zien? Let me know!

  1. Vera

    Jaa ik ben gek op Londen, wil er zeker weer heen! (voor de 5e keer ofzo, haha). Govent Garden vind ik ook een van de leukste plekjes inderdaad.

  2. Linda

    I Love Londen! Ik ben er met de Olympische spelen geweest! Als je van Shoppen houd moet je naar het grootste winkelcentrum (vlak bij Olympisch stadion weet niet precies meer hoe het heet) maar daar zit alles onder 1 dak! Kleding, sieraden, make-up en Victoria Secret! Ik was niet meer weg te slaan in het centrum! Ofcourse moet je naar Primark maar dat wist je denk ik al! En verder de sight Seeing! Ik kan zeker aanraden om nog een keer Londen Eye te gaan, ik hoop dat je dan helder weer hebt (dat hadden wij en dat was zooo mooi). Ik word helemaal enthousiast als ik over Londen begin :)

    • lifestylelou

      Bedankt voor je leuke reactie! Ik ga zeker dat winkelcentrum eens bezoeken. En over de London Eye, die bekijk ik vanaf de grond. Ik heb hartstikke hoogtevrees dus nooo way dat ik erin ga! haha.

  3. Jesdiny

    Heel erg leuk!! Heb zelf geen tips voor je. Ben weleens in Londen geweest, maar dit was zo’n bliksembezoek dat ik daar echt geen tips heb uitgehaald haha.

  4. Joyce

    Covent Garden is inderdaad héél erg leuk. Toen ik in Londen was, vond ik ’t daar erg gezellig. Verder weet ik ’t niet echt, haha. Ik was er namelijk maar 3 dagen! Heel veel plezier :)

  5. tineke

    Wat je echt eens zou moeten doen: een musical bezoeken! Wat een beleving is dat zeg! Er zijn onwijs veel plekken waar je heel goedkoop lastminute kaartjes kunt krijgen! Zo gingen wij een paar jaar terug spontaan naar Dirty Dancing en zaten we in de voorste rij! Echt geweldig om eens een keertje mee te maken!

  6. Charlotte

    Fantastische fotootjes! Ik lees de laatste tijd ook steeds meer over Londen!
    Ik heb besloten dat ik er ook naar toe wil! :)
    100% Londen is echt een leuke reisgids he? Staan altijd leuke en hippe adresjes in!

    Tip: misschien eten bij fifteen van jamie? :)

    X Charlot

  7. Liliane

    Brick lane is leuk! Alternatieve winkeltjes en lekkere foodstalletjes!
    Verder heb je nog een hele grote shoppingmall naast het Olympisch Park, Westfield. Ze hebben er zelfs een Magnum winkel waar je zelf je Magnum ijsje kan samenstellen!
    En Londen <333 Wat is Liberty trouwens, dat ken ik dan weer niet geloof ik.

Geef een reactie

