The easy recipe: Scrambled eggs

Woensdagmiddag, 12 uur. Ik moet over 3 uur werken en wil nog even goed lunchen voordat ik de werkvloer opga. Eigenlijk heb ik altijd (meestal) wel eieren in huis, dus de keuze was snel gemaakt: Scrambled eggs!

Scrambled eggs is erg simpel om te maken, maar je kunt het zelf zo speciaal maken als je wilt. Door er bijvoorbeeld wat groentes bij te gooien maak je het geheel een stuk leuker en gezonder. Hier ben ik niet altijd zo’n fan van, maar deze keer had ik nog een tomaatje liggen die ik toevoegde voor wat meer kleur (ok, en omdat het dus lekker en gezond is ;-) ).

Ik denk niet dat ik hoef uit te leggen welke producten ik heb gebruikt, maar voor degene die dat wel willen weten (voor 1 persoon):
– eieren (2 of 3)
– 1 tomaat
– olijfolie
– peper en zout
– brood of toast
– eventueel melk

1. Klop de eieren – met eventueel wat melk – los, warm de pan op met wat olijfolie. Snijd ondertussen de tomaat in blokjes.

2. Doe de eieren in de pan, blijf continu de eieren los roeren vanaf de bodem. Dit kun je het beste doen op laag vuur. Bak dit net zolang aan zoals jij het wilt. Ik laat het altijd wat langer in de pan omdat ik houd van doorgebakken ‘droge’ ei. Als je hier niet van houdt bak je de eieren wat korter.

3. Doe de tomatenblokjes bij het ei wanneer deze bijna naar jouw zin is. Warm ze even mee op. Doe wat zout en peper over het geheel.

4. Serveer je ei op een bord, leg je brood of toast erbij – ik gebruik ‘kleintje brood’ van de appie – en that’s all.

Eet smakelijk!

  1. yazylicious

    Hmm lekker! Ik maak het ook regelmatig als makkelijk en snel gerecht alleen doe ik er gesneden ham en wat bieslook en een gesnipperd uitje bij yum yum wij noemen het dan ook Smik&Smak :D

  2. veraw

    Mijn culinaire skills kwamen niet verder dan alleen scrambled eggs, maar die tomaat is een supergoed idee! Ik weet al wat ik morgenochtend eet in ieder geval (heb alles toevallig in huis). Bedankt voor de tip!

  3. Anne

    Jammie, scrambled eggs! Dat maak ik ook heel graag :) Soms maak ik het wat meer ‘aziatisch’ door er sojasaus door te doen bijvoorbeeld, smaakt ook heel lekker. En die kat…So cute!!!

  4. marloesrollerman1990

    Mmm, goed idee voor m’n breakfast voor morgen :) Misschien met een beetje gerookte zalm erbij jumm X

Geef een reactie

