Scentchips


Onlangs had ik het over mijn favoriete Soy Scents, de smeltende wax wat een heerlijk geurtje achterlaat in je huis. Ook benoemde ik hierbij een aantal van mijn favoriete Scentchips, waar ik eigenlijk niet verder op ingegaan ben. En ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die denken: huh, Scent wattes?

Scentchips, the original fragrance melt. In principe hetzelfde concept als een Soy Scent, maar dan net effe anders. In de vorm van lieve blaadjes – en voorheen kleine ‘snoepjes’ – zijn deze wax melts te verkrijgen in tig kleuren en geuren. Nog niet zo lang zijn ze in Nederland te verkrijgen, pas sinds 2011. Ik ben er sinds het voorjaar van 2012 mee in aanmerking gekomen, en sindsdien ben ik er verslingerd aan geraakt.

Ok, dus. Je hebt een Scentchip,  en dan? Er bestaan vele verschillende geuren en kleuren, je kunt ze kiezen naar jouw voorkeur en smaak en hiermee een doosje van verschillende formaten (en prijzen) vullen. Zo heb ik een doosje van EUR 5,95 gevuld, waar ongeveer 12 Scentchips in kunnen. (maar ik houd van proppen, dus waarschijnlijk zijn het er wel meer. Haha.)


Om even een indicatie te geven, de chips zijn aardig groot. Je kunt de chip in stukjes breken als je het zonde vindt om er gelijk één op te branden, of als je van cocktails houdt kun je de stukjes van verschillende geuren bij elkaar gooien. En dát is nu juist het concept van de Scentchips: je eigen geur creëren. Nu ben ik een echte musk fan, dus gooide gelijk een heel blaadje op mijn brander.

En zo, beste mensen, verdwijnt de Scentchip als sneeuw voor de zon. Heerlijke aroma’s vullen je gehele huis wat zeker wel een aantal uur aanhoudt. Soms gooi ik er nog een stukje bij, of leeg ik de brander om een nieuwe creatie te maken. De brander heb ik trouwens in het voorjaar gekocht bij mijn eerste lading Scentchips. Tegenwoordig zijn ze wat groter doordat de chips ook groter zijn geworden. Voor de verschillende branders en prijzen, kijk hier.

Ik ben razend enthousiast over de Scentchips, wanneer mijn voorraad op begint te raken krijg ik het al aardig benauwd, haha! Deze geurbommen horen bij mijn huis. Wanneer Milou thuis is, wordt er een geur gebrand, zo simpel als dat! En zeg nou zelf, minimaal 12 ‘wax melts’ voor 5,95 is geen geld, toch? Voor de verschillende prijzen per doosje, klik hier!

Zijn jullie bekend met de Scentchips? Of heb ik jullie al enthousiast gemaakt?  Kijk of er een verkooppunt bij jou in de buurt zit!

  1. Wendy

    Ben even op de site aan het neuzen, maar ik snap m niet helemaal geloof ik … ik krijg alleen maar opties om een doosje met 1 bepaalde geur te vullen. Of kijk ik nu met mijn neus?

  2. Charlotte

    Wat een leuke kadoo-ideetje is dit zeg!! (ook voor mijzelf :p )
    Ik kende het nog niet, maar het klinkt door jouw positieve reactie echt super!
    De prijs valt echt mee.. leuk leuk leuk!!!
    Ik ga even rondneuzen op de site… ;)

    Fijne zondag
    X Charlot

  3. veraw

    Hee leuk! Ik heb er laatst ook iets over geschreven, toen ik een brandertje en doosje scentchips voor mezelf kocht. Bij de Xenos hebben ze ook wax melts, heb er een (het zijn grote) met raspberry geprobeerd, die is echt heerlijk!

  4. nicole

    Hoi , ik heb ze gister gekocht en meteen één in de brander gedaan. Nu vraag ik me iets af…de chip gaat niet op hè? Moet je dan gewoon de vulling verwijderen als hij niet meer zo ruikt? Verder stond op het pakje dat je er zes in de brander moet doen, dat lijkt me wel een beetje veel. Hoe lang doe je nou precies met één chip?

    • lifestylelou

      Hoi Nicole,
      De Scentchips gaan inderdaad niet op. Meestal laat ik één chip gewoon heel de avond branden (na een paar uur ruik je ‘m al niet meer, maar toch) en dan gooi ik ‘m vervolgens weg. Het beste kun je dat doen als de chip nog vloeibaar is. Met een stuk keukenrol kun je de wax zo uit de brander vegen, pas wel op dat je je niet verbrand ;-).
      Nee, 6 is een beetje te veel haha. Ik denk dat dat nog op basis is van de oude chips, de vorige versie waren namelijk maar hele kleine chipies! Hoop dat het een beetje lukt en veel plezier met je Scentchips!

  5. Kim

    Ik heb ze ook ja! Die van mij zijn alleen veel kleiner en ze hebben allemaal verschillende vormen, volgens mij zitten er veel veertig in mijn doosje ;) Ik lees nu dat ze niet op gaan, dat verklaart een hoop haha.

  6. Nina

    ik heb ze ook gehaal en heb er meteen toen ik thuiskwam 1 in gegooid! ik heb vanille gebruikt, die is echt heerlijk! met mijn verjaardag:) vraag ik het doosje van €15,95, ik kan nu al niet meer zonder! x

Geef een reactie

