My Moleskine


Moleskine, wie kent het niet. Hét merk van de meest fijne notitieboekjes. Het papier schrijft heerlijk, de stijl is chique en het is niet kapot te krijgen. Ook ik ben fan, in het bezit van twee mini notitieboekjes die ik voor mijn werk gebruik en dit zeer bijzondere boekje, heb ik het gevoel dat het nog vele zullen volgen.


December 2011, Maastricht. Ik bevond mij in de prachtige Dominicanen boekenwinkel van Selexyz, ook wel ‘de Boekenkerk’. Op zoek naar een nieuwe agenda stuitte ik op deze moleskine. Dat is effe handig, een geheel maandoverzicht waar ik mijn diensten in kan schrijven als A, L, K, W (codes voor bepaalde diensten) en achter elk maandoverzicht enkele notitiebladen voor speciale afspraken: bingo! Al gauw belandde deze agenda in een hoekje, want eerlijk: ik gebruik mijn iPhone en MacBook als agenda. Zonde!

En toen ontstond de blog in september 2012. De inspiratie en ideeën spookte in mijn hoofd en ik moést ze ergens opschrijven. Zo haalde ik mijn vertrouwde Moleskine terug, want ik wist dat de helft van deze ‘agenda’ uit pure, fijne notitie blaadjes bestond! Ik weet niet of het de Moleskine is, maar sinds ik mijn ideeën opschrijf, blijf ik schrijven! De inspiratie blijft komen en ik zit vol met ideeën die ik graag wil uitvoeren. Wel fijn dat ik het gelijk opschrijf, anders zou ik het misschien zo weer vergeten, zo ben ik dan ook wel weer. Haha.


Waarom iedereen altijd vol lof is over Moleskine? Ik kun je daar alleen mijn ervaringen over geven: het papier schrijft heerlijk. En als je je afvraagt of verschillend papier verschillend schrijft: ja! Tenminste, ik vind van wel. Verder vind ik de vormgeving erg mooi. Strak, niet te veel poespas en ook wel chique. Ik vind de extraatjes die je er soms bij krijgt ook wel leuk: zoals deze stickers, ik maak er dan ook volop gebruik van, zodat het mijn ideeën nóg meer opfleurt.

Voor 2013 geen agenda meer dus, de notitieboekjes zullen zeker wél volgen! Ben jij ook fan van Moleskine?

  1. Sanne

    Ja, moleskine! Ik had dit jaar voor het eerst geen moleskine agenda (en gebruikte, net als jij, de digitale hulpmiddelen hiervoor), maar in 2013 ga ik daar zeker weer verandering in brengen.

    • lifestylelou

      Ja ik neem het mijzelf ook iedere keer voor om nu ‘echt’ een agenda te gaan gebruiken, haha. Maar eigenlijk heb ik ‘m gewoon niet meer nodig. Zo’n notitieboekje wel!

    • lifestylelou

      Ik snap je, maar soms zijn er ook flinke kortingen! Net als bij de Bijenkorf of boekenwinkels, ik had deze vorig jaar ook met korting gekocht en dan is het een stuk leuker! Haha.

  2. anne

    Ik ben er steeds benieuwder naar eerlijk gezegd. Alleen die prijs… Nu werk ik meestal in Moleskine look-a-likes van de AH of de HEMA. Ook heel fijn, maar net iets minder verfijnd volgens mij :)

  3. Annelie

    Ik kende dit notitieboekje eerlijk gezegd nog niet. Ik ben wel benieuwd nu, kun je hem gewoon bij de boekhandel vinden?
    Je hebt trouwens een leuke blog! Ik volg je :)
    Liefs

  4. Charlotte

    Ja Moleskin boekjes zijn prachtig!! Heel mooi.. en het papier schrijft inderdaad gewoon veel lekkerder!! :)

    Ze zijn niet goedkoop, maar wel een goede investering…!!

    X Charlot

  5. Naomi

    <3 Moleskine! Ik ben er alleen zo'n eentje die er aan begint (gewoon notitieboekje) maar dan uiteindelijk bij pagina 10 het niet meer zo leuk vind. Paar maanden later koop ik dan weer een nieuwe. Irritant eigenlijk. Maar ze zijn zoooooo fijn! Evernote is trouwens ook goed!

  6. Eva

    Ik ben wel een een succes newme meisje dus ik denk niet dat ik gouw overstap op de Moleskine agenda. Wel vind ik hun notitieboekjes erg gaaf!

  7. Winnie

    Ik heb sinds dit schooljaar een agenda van Moleskine, heerlijk. En dat papier schrijft echt fijner, haha!
    Ik heb die waar aan de linkerkant de week staat opgedeeld (hier schrijf ik mijn rooster en afspraken) en aan de rechterkant is notitieruimte waar ik dan al mijn huiswerk en opmerkingen noteer. Deze eindigd december 2013, ik ga dan zeker wel weer voor Moleskine.

    Ik gebruik ook altijd een papieren agenda, op de een of andere manier vind ik dat toch nog altijd fijner dan digitaal.

  8. AreyouShir?

    Ik schrijf eigenlijk nooit. Voor mij zou het top zijn als Moleskine ook telefoon hoesjes uitbracht! Maar helaas :)

Geef een reactie

