Running in oktober


‘Voor oktober verwacht ik natuurlijk een betere prestatie’. Dat waren de woorden waarmee ik het ‘Running in september‘ artikel afsloot. En is het gelukt? Ben ik vaker de straat op gegaan? Heb ik meer kilometers gemaakt? HELL YEAH!

In het bezit van mijn nieuwe Nike Free’s liep ik heerlijk. Eindelijk geen last meer van die vervelende scheenbeenklachten die mij van de straat hielden. Eindelijk gewoon lopen en werken aan die 10K! 21 oktober (mijn verjaardag) kwam ik in bezit van de fantastische Nike Lunarglides waarmee hardlopen een stuk lastiger werd: want welke schoenen moest ik nou in vredesnaam kiezen voordat ik ging lopen? ;-) Haha, first world problems! Nee, gekheid. Door deze schoenen werd ik nóg meer gemotiveerd, want ik wilde natuurlijk gelijk weten hoe deze liepen!

In oktober ben ik de eerste week goed van start gegaan: drie keer gelopen in één week, dat was toch wel mijn doel! De tweede en derde week liet ik dit helaas een beetje verslonzen, lees hier. Maar ik ben terug gekomen met een knaller: 6K, 8,5K en 3K in één week, de laatste week! En ik sloot af met een fijne 5K. Het was de maand van pronken met mijn nieuwe schoenen (en outfits!) en de maand van grenzen verleggen. Want WOW, wie had er vier maanden geleden – toen ik weer opnieuw was begonnen met hardlopen – kunnen denken dat ik nu al 8,5K zou lopen? Nou, ikke nie hoor! De meeste runs deze maand waren routes naar mijn ouders, of in het centrum van de stad. Ook heb ik gezellig een keer met een vriendin gelopen, die voor de eerste keer liep sinds tijden en waarvan ik me echt verbaasde hoe GOED ze het volhield! En natuurlijk de maand van de nieuwe Nike Challenge waar ik volop aan mee doe: Run The Elements.

Doel van november? Vasthouden dit! Ik vind het heerlijk om ’s avonds even een uurtje te ontsnappen en mijn gedachtes op nul te zetten. Meestal krijg ik tijdens het lopen ook de beste inspiratie voor nieuwe (hardloop)artikelen, dus het is zeker wel voor een goed doel! En ik wil sneller worden. Deze maand ga ik mij focussen op interval trainingen, wish me luck ;-)

Hoe gaat het met jullie hardloopprestaties?

Follow my blog on Bloglovin’ 

  1. Sierd

    Veel succes in november, zal je regelmatig checken ;)….mijn trainingen gaan lekker, november is voor de 7 heuvelenloop

  2. Nina

    Met die van mij gaat het momenteel erg slecht. Heb er even geen zin in. Maar ik weet dat ik echt weer aan de gang moet. Alles ligt schoon in de kast. Alleen nog aantrekken!

  3. Pingback: Run this town! #2 « LIFESTYLELOU

Geef een reactie

