The Lush List


Het is alweer twee weken geleden dat ik dit grijze snoetje in huis haalde en inmiddels zijn we al flink aan elkaar gewend. Maar alles moet de eerste keer zijn, zo ook deze gebeurtenissen die ik niet snel zal vergeten..

– In het begin was alles nieuw en werd er ‘oe’ en ‘aaah’ gezegd bij alles wat ze deed. Zelfs toen ze de eerste keer een grote meurende boodschap deed riep ik heel vrolijk: ‘JAAA, ZE HEEFT GEPOEPT!’ Al vrij snel bedacht ik mij dat ik dit beter nooit meer kon zeggen.

– Het moment dat ze voor het eerst begon te pruttelen bij het aaien van haar buikje, voor mij een bevestiging dat ze me wel oké vond! Sindsdien pruttelt ze er op los en ik hoor meer prrrr’s dan dat het stil is eigenlijk.

– De eerste keer dat ik de huiskamerdeur open liet ’s nachts en ik wakker werd met een lief poezensnoetje voor m’n neus (nu is een ‘aaaaah’ wel op z’n plaats!). Madame vind het dus verschrikkelijk leuk om naast me te slapen, en ook om me om half 7  ’s ochtends wakker te maken.

– Wanneer ik terug kom van het werken zien dat ze blij is dat ik er ben: ze rent op me af en wil het liefst op me springen, maar eigenlijk ben ik nog een beetje eng dus deinst ze als een gek achteruit.

– Het moment dat ik met een Whiskas bakje begin te rammelen weet deze dikkerd al dat ze weer snoep te vreten krijgt, ze hangt dan nog net niet in mijn nek.

– De eerste keer dat Lush bij mij op schoot kwam zitten uit zichzelf, en er vervolgens heel de avond niet meer afkwam. En dat terwijl ik zó nodig moest plassen, maar ik was zo blij!

– De dag dat ik mijzelf als een gek ongerust maakte en afvroeg waarom ze al drie dagen aan het niezen was. Verklaring stond boven ons hoofd: de rozenolie geurstokjes waar ik zelfs al een kriebel van in m’n neus kreeg. Byebye stokjes!

– De momenten dat ik mijn laptop openklap en de wijsneus er al weer tussenzit met d’r schattige hoofdje. Regelmatig gaat ze dwars over het toetsenbord heenlopen of gaat ze er heel demonstratief op zitten: ‘Zo, is het wel weer genoeg geweest, aai me.’

– Als laatste: check de foto! Een dikke vette knipoog voor jullie, lieve lezeressen! Omdat jullie Lush allemaal zo lief vinden, zij vindt jullie ook lief.

  1. Anja

    Katten zijn nou eenmaal superleuke beesten! Ik heb er zelf een gehad, alleen doordat ik en mijn toenmalige vriend uit elkaar gingen en ik op kamers ging, is die bij mijn moeder beland. Door zo’n post mis ik m’n lieve kattenkind toch wel een beetje hoor!

Geef een reactie

