Brrrr


Mooi contrast dit. Gisteren had ik het nog over vakanties, mooie witte stranden en blauwe zeeën, de zon en warme temperaturen. Zo kon ik het vandaag niet laten om een koud artikel te schrijven, want mensen: we moeten het onder onder ogen zien, de herfst is écht begonnen.

Jeetje, wat had ik het gisterenmorgen koud zeg. Mijn douche stelde ik zo heet mogelijk in – zodat ik nog net niet zou verbranden -, en daarbij hoopte ik dat mijn ijsklont teentjes wel een beetje zouden ontdooien. Nee, dat is natuurlijk gekheid.. zo koud was het nou ook weer niet maar ik had gewoon de kou in heel mijn lijf zitten. Brrr.

En toch, vind ik het leuk. Herfst, BRING IT ON!

– Wanneer het herfst is weet ik dat oktober er aan zit te komen. Oktober betekend dat ik weer een jaartje ouder word. Vroeger werd ik in augustus al zenuwachtig en zat ik de dagen af te tellen. Nu ben ik bijna jarig en ik zou niet eens weten hoe ik het wil vieren, ik moet mensen nog uitnodigen. Shit ey. Maargoed, herfst is LEUK want ik ben jarig!

– Hoe gezellig is het om ’s avonds lekker op de bank te liggen onder een fluffy dekentje (met een fluffy LUSH) en een leuke film te kijken onder het genot van een grote kop thee! Oh, dit is zo sentimenteel.. maar zó leuk. Een lekker badje, bijvoorbeeld met de bovenstaande Satsumo Santa (favoriete! maar helaas niet meer te koop), of als je niet tot beschikking bent van deze luxe: een warm voetenbad! Mmh.

– Herfst betekent najaar. Najaar betekent winter. Winter betekent kerst! Kerst is gezellig. Cadeautjes, mooie kleding, lekker eten, gezelligheid met de familie en ga zo maar door. Oh, kerstliedjes! Deze kerst zal wel wat anders zijn, ik zit namelijk in de nachtdienst. Alleen. Ik ben een loner, tijdens kerst. (Medelijden a.u.b.)

– Zou ik toch bijna onze goedheiligman Sinterklaas vergeten. Deze komt natuurlijk nog voor kerst, maar kwam pas later in mij op. Kruidnoten vanaf eind augustus, taaitaai, cadeautjes (yes, I’m guilty.), rijmpjes en marsepein.

– Waar ik eigenlijk mee had moeten beginnen, maar expres niet gedaan heb: shoppen! Tja, er moet toch warme, zachte kleding in mijn kast terecht komen, dit gaat natuurlijk (gelukkig) niet vanzelf. Gelukkig zijn er dit najaar genoeg ‘hippe’ kleuren waar je uit kunt kiezen, dus dit lijkt mij geen probleem. Jullie?

Het enige, waar ik op dit moment tegenop zie: Sneeuw/ijs. Hoé moet ik dit nu doen met hardlopen? Mijn vriend zegt dat ik ‘gewoon’ moet gaan. Ik kan helaas geen gebroken been of pols riskeren dus ik meen dat ik een abonnementje op de sportschool moet aanschaffen. Wat wél weer leuk is zijn de nieuwe hardloop outfits voor het najaar (klik), oooh my.. ik wil het allemaal!

Hebben jullie zin in het najaar? Of doe je liever een winterslaap om vervolgens in de zomer weer wakker te worden?

  1. Elke

    Ik kijk ook altijd uit naar de koude winterdagen waarbij je lekker binnen voor de kachel een boek zit te lezen terwijl je van je chocolademelk (met slagroom!) zit te nippen, heerlijk gewoon!

  2. Deborah

    Ook ik ben in de herfst jarig, namelijk over 2 dagen al!
    De prachtige blaadjes die verkleuren.
    Maar stiekem heb ik toch ook wel weer zin in aankomende zomer.

  3. Pingback: Autumn is here! « LIFESTYLELOU

Geef een reactie

