New Love: Nike Free + 3

Hardlopen op schoenen die niet goed voor je voeten zijn is een no go. Ik heb het ervaren, en na een jaar werd het toch écht tijd voor een goed, nieuw maar vooral MOOI paar hardloopschoenen. Want mensen, hardloopschoenen hoeven niet lelijk te zijn.

Een paar weken geleden deed ik een eerste poging om nieuwe hardloopschoenen te testen. Ik kreeg de meest lelijke, harde en ongemakkelijke schoenen aan voor kleine prijsjes als EURO 180,00. Serieus. Voor zo’n gedrocht zo’n prijs betalen? No thanks. Natuurlijk had ik de Nike schoenen al in mijn achterhoofd, en aangezien ik die daar niet mocht passen (en ze ook niet veel hadden), ben ik vertrokken zonder schoenen. ‘Ik ga wel naar de Nike Store in Rotterdam.’

Zo gezegd, zo gedaan. Afgelopen maandag trok ik met mijn moeder naar de Nike Store met een missie: mooie, goede, nieuwe schoenen. Ik paste een aantal paar, kreeg goede informatie en rende een aantal rondjes door de winkel om te zien of ze goed waren. In eerste instantie nam ik een ander paar mee naar buiten, het paar wat ik voor mijn verjaardag krijg en voor jullie dus nog een verrassing is. Maar dit mooie donker grijze/ koraal rode paar bleef door mijn hoofd spoken. En hallo, ik had een primeur hoor: deze kleuren waren de nieuwe najaarskleuren en pas sinds die dag te koop! Ik moest ze wel hebben.

Je snapt het al, aan het einde van de dag keerde ik terug naar de Nike Store en nam ik toch deze mooie Free’s mee! Whoeoeoeo. Zo blij als een kind. Terwijl ik vorig jaar nog helemaal blij werd van make-up, word ik nu wild van mooie hardloopschoenen. Tijden veranderen? Goed, ik ging dus naar huis met twee paar nieuwe Nikes!

Dinsdagavond ging ik voor het eerst mijn schoenen testen, ik rende – nee, ik vloog – 5,5 km. Verbrak mijn persoonlijke record voor de 5K en ging bij mijn ouders langs om mijn nieuwe schoenen nogmaals te showen. Volgens mijn zusje leek ik op Pipo de Clown, thanks for that Joy :D. Haha, ik krijg wel meer reacties. Of je ziet mensen hun hoofd helemaal omdraaien als ze langsfietsen of lopen. Dan denk ik: Jaaaa, kijk nog maar eens! Deze wil je ook, he!?

Conclusie: Ik ben verliefd op mijn nieuwe mooie schoenen, we gaan een mooie toekomst tegemoet samen. 

  1. acrazylady

    vind ze voor hardloopschoenen erg stoer. heb 1 keer hardgelopen maar had zo weinig conditie dat het niks werd. ben nu maar aan het fietsen geslagen en probeer per week 100 km te fietsen wat me de laatste paar weken nog wel redlijk gelukt is. heb gisteren een hele lange tocht gedaan van ongeveer 60 km. alles doen voor een beetje conditie

    • Milou

      Me too! Ze hadden nog meer gave kleurencombinaties, ik kon niet kiezen! Misschien neem ik in de toekomst die andere ook nog wel. Oh, zei ik dat hardop?

  2. Annemiek

    Ik heb mijn hardloopschoenen gekocht bij run2day. Toen ik daar stond te twijfelen tussen 2 paar (het ene paar was mooier maar minder fijn..) werd de verkoper bijna boos omdat het gaat om wat bij je voeten past, niet om wat mooi is. :p Dus laat het ze daar maar niet horen!

    • Milou

      Haha, jup: daar was ik ook in eerste instantie. Toen zeiden ze dat de Nike Free’s vrije tijds schoenen zijn.. Maar ik ben er super blij mee, en sinds ik ze heb heb ik geen last meer van mijn schenen! Bingo!

      • Annemiek

        Wat voor schoenen had je hiervoor dan? Kan ook wel zijn dat dat gewoon een groot verschil is natuurlijk. Vriendin van mij liep gewoon op hele oude tennis schoenen en kreeg toen ook last van haar schenen.. Ze heeft nu nike’s van 60 euro ofzo en heeft nu nergens meer last van!
        Ik heb saucony grid jazz’s (100 euro, toen aangegeven dat mijn budget 100 euro was). Maar ik heb ze nu een half jaar en blijf maar blaren onder de bal van mn voet krijgen.. Nu stop ik soms gewoon met lopen terwijl het dan lekker gaat omdat ik voel dat er weer een blaar zit en die niet meteen kapot wil hebben.. Vind verder de demping wel echt superfijn. Maar die blaren zijn een beetje jammer!

      • Milou

        Ik had hiervoor Asics hardloopschoenen maar dan wel vrij simpele. Voor ieder toch verschillend denk ik, wat voor schoenen je het fijnst vind. Ik ben in ieder geval heel erg blij met deze! Ah dat is balen van jouw schoenen/blaren! Lijkt me erg pijnlijk om daar blaren te krijgen!

  3. Pingback: Birthday savings: Nike + SportWatch GPS « LIFESTYLELOU
  4. Winnie

    Hoeveel ribben hebben deze Nike’s je gekost? Ik ben zelf ook opzoek naar nieuwe schoenen en al een paar aan het vergelijken, waaronder de prijzen.

  5. Pingback: Inspiratie: Lunarglide +4 Shield « LIFESTYLELOU

Geef een reactie

