Running in september

Okay, tijd om wat nieuws op LIFESTYLELOU te presenteren! (ehm, eigenlijk is alles nieuw aangezien ik net begonnen ben. Soit.) Maandelijks zal ik jullie mijn hardloopprestaties laten zien aan het begin van een nieuwe maand. Leuk voor mij, om te zien of ik vooruitgang boek, om mezelf te blijven stimuleren en om soms mijn ego een beetje te strelen. Leuk voor jullie, omdat jullie misschien wel heel erg nieuwsgierig zijn hoe dat is; Milou + hardlopen, en ik jullie misschien kan motiveren. Deal? Ok, here we go!

Goed, degene die misschien na dit artikel hadden verwacht dat ik een ster zou zijn in het hardlopen; wrong. Deze maand was – op zijn zachtst gezegd – teleurstellend. Al eerder vertelde ik jullie over mijn scheenbeenproblemen, ik móest deze maand wel rustig aan doen. Dit advies kreeg ik van een orthopeed én een fysiotherapeut want anders zou ik het misschien wel voorgoed kunnen verknallen. En wie ben ik om daar niet naar te luisteren? Dus ik volgde hun advies gehoorzaam op. Tot frustratie van mijzelf (ik heb mijn hardloopschoenen niet aan durven kijken) en mijn vriend, moest ik een paar avondjes rustig doorbrengen in plaats van op de straten.

Maar hey, ik heb sinds vandaag nieuwe hardloopschoenen die er voor gaan zorgen dat deze pijntjes verdwijnen (daar geloof ik zelf in). Ze zijn ZO mooi en ze zitten ZO lekker, ik ben het gelukkigste mens op aarde. Om te weten over welke schoenen ik het heb zul je toch écht een keer terug moeten komen op mijn site van de week. :-)

September was dus de maand van teleurstellingen maar ook van grenzen verleggen. Ik heb deze maand voor het eerst 5K achter elkaar doorgelopen zonder wandelpauzes te nemen (6 sept)! En ook zie ik in mijn activiteiten dat mijn gemiddelde tijd per km steeds beter wordt. Het is de maand dat ik naar mijn ouders rende om daar spontaan even gezellig op bezoek te gaan, en de maand dat ik 4,5K hardliep en mijn vriend ernaast fietste, in plaats van andersom.

Ik kan dus zeggen dat ik deze maand 3 uur en 9 minuten heb hardgelopen, daarbij 2194 kcal heb verbrand en in totaal dus zo’n 25,5K heb gemaakt. Ik bedoel, die uren had ik ook kunnen spenderen op de bank. Ik heb het dus mooi maar even gedaan! Voor oktober verwacht ik natuurlijk wel een betere prestatie, wat jullie? ;-) (p.s. klik op de foto om mijn resultaten beter te kunnen bekijken.)

Is mijn Running in …. artikel voor herhaling vatbaar? Ik hoor het graag!

  1. Pingback: Running in oktober « LIFESTYLELOU

Geef een reactie

