Run this town!


Vorig jaar ben ik begonnen met hardlopen. Geïnspireerd door Annemerel en mijn vriend, ging ik de straat op en rende ik zachtjesaan 3 km. Met een tussenpauze van (ahum) 3 maanden, ben ik 2 maanden geleden weer begonnen en het gaat beter dan ooit!

Dit was mijn rondje van twee dagen geleden, 5.2 km aan één stuk met een kleine tussenstop bij mijn ouders. (de terugweg geeft Nike alleen maar in het rood aan, volgens mij ging er iets mis met de sensor? Héel raar!) Nu rende ik wel op een vlakke weg langs de boulevard en van de brug af dus het ging best lekker. Zelfs toen ik op de terugweg ook weer die grote brug op moest.

Het valt me op dat de laatste tijd echt veel mensen hardlopen. Als ik over de boulevard ren kom ik zo een aantal runners tegen en soms zelfs hele groepen! Leuk, om te zien of je iemand anders tempo bij kan houden maar soms ook niet erg charmant als je met je rode hoofd en gehijg ingehaald wordt door een mannelijke runner die tien keer sneller gaat dan jij. Alhoewel, dat motiveert mij wel om sneller te gaan rennen, haha!

Wel had ik de laatste tijd veel last van mijn schenen, ik heb de afgelopen 4 weken erg rustig aan moeten doen en nu gaat het eindelijk weer. Ik heb het idee dat het aan mijn schoenen ligt. Deze (Asics) kocht ik een jaar geleden om ‘te zien’ of ik het wel vol zou houden. Het zijn dus eigenlijk best goedkope, simpele schoenen.. maar niet goed genoeg om 3 keer per week op te lopen blijkt. Ik ga maandag (morgen!) naar Rotterdam met m’n moeder en nemen we gelijk een bezoekje aan de Nike Store. Want ooooh wat wil ik graag die Nike Lunarglides! En de Nike Liberty x Free’s.. zucht. Dus hopelijk loop ik vanaf maandag op een paar mooie Nikes en gaat het lopen steeds sneller en sneller!

Zijn hier nog hardloopfanaten aanwezig?

Follow my blog on Bloglovin’ 

    • lifestylelou

      Ik weet nu dat iedereen het kan bereiken, als je maar wilt! Zorgt dat al voor wat meer motivatie? Enne, leuke hardloopschoenen (bijv. die Nikes waar ik het over heb) hebben geeneens motivatie nodig, met die schoenen WIL je gewoon lopen! Haha.

    • lifestylelou

      In het begin vond ik het ook niet echt heel leuk hoor.. Misschien moet je eens beginnen met het start to run programma van Evy, dat is supermakkelijk vol te houden en daardoor werd ik gestimuleerd! Ook word ik erg gemotiveerd door verschillende blogs met hun hardloopverhalen, hun zijn beter en sneller; dat wil ik ook! Misschien kan ik jou motiveren? ;-)

      • Carmen

        Ik vond het lopen met evy niet zo fijn. Misschien hou ik het dit jaar maar bij tafeltennis, taebo, BBB en zwemmen :D

  1. Cynthiiaa

    Oh my, incredible lady! Ja, ik vond het eerst zo lame hé? God, deed start to run, kwam nooit verder dan de 15de les ofzo of heb je er wel 15? In ieder geval maar tot de helft ofzo. xD De muziek was zo saai en ik werd toen ziek, stopte met hardlopen en even later probeerde ik het weer maar ging mij echt niet goed af. DIt jaar probeerde ik het weer van maart tot mei ofzo en liep toen ook steeds 6 a 7 km, maar wel met pauzes. Laatst deed ik weer een rondje en ging echt uitstekend. Vind het nu ook echt goddelijk om hard te lopen. ^^ Met eigen muziek!

    • lifestylelou

      Haha thanks voor je leuke reactie! Ik deed ook eerst start to run, tot de 11e les of zo.. het was inderdaad zó saai op een gegeven moment, ik had de versie van 2009 waar ze nog net niet de Spice Girls lieten horen. Knap van je, 6 tot 7 km! Hardlopen vind ik ook heerlijk, lekker je gedachten laten gaan en opgaan in je eigen muziek! Maar ook wel vermoeiend soms hoor.. moet ik toch echt toegeven!

  2. Pingback: Running in september « LIFESTYLELOU

Geef een reactie

